Форма входу
Головна » Статті » Про ЛГБТ

ЛГБТ і буддизм

БУДДИЗМ

Буддизм Тхеравади

Буддизм Тхеравади найбільш поширений в країнах Південно-Східної Азії і претендує на володіння оригінальними навчаннями буддизму. У цій традиції розрізняють тільки два способи життя: життя ченця і життя мирянина.

Від буддійських ченців очікують, що вони повинні жити життям безшлюбності, тобто відректися від будь-якого різновиду сексуальних контактів. У буддизмі немає явних правил, які забороняють гомосексуалам бути ченцями. Проте в зведенні правил Виная Будда зробив запис, спрямовану проти тих, хто відкрито висловлює свої гендерні прояви або сильні гомосексуальні бажання і вчинки.

Від мирян очікують того, що вони будуть дотримуватися П'яти приписів буддизму. Третій припис вказує, що людина повинна утримуватися від розбещеності і дурної сексуальної поведінки. Під поганим сексуальною поведінкою традиційно розуміють такі дії як примусовий секс, сексуальне домагання, розтління малолітніх і подружні зради. Оскільки гомосексуальність явно не згадана ні в одній з висловлювань Будди, записаних у Палійських Канонах (Трипітака), більшість інтерпретаторів вважає, що гомосексуальність повинна оцінюватися так само як гетеросексуальність.

Незважаючи на все це, в реальному житті буддистські країни Тхеравади не настільки відкриті для гомосексуальної практики. Це безпосередньо пов'язано з культурними нормами, а також поняттям карми, віра в яку ще сильна в таких країнах, Таїланд і Лаос. З цієї точки зору особливості людини і її доля - результат гріхів чи благодіянь минулого життя. Гомосексуальність і інші альтернативні форми сексуальності часто характеризуються як кармічні покарання за погану гетеросексуальну поведінку в минулому житті.

Тибецький буддизм

Один із засновників традиції Каг'ю Гампопа (XII століття), грунтуючись на хинаянських писаннях III століття авторства Васубандху, писав, що оральний і анальний секс як з чоловіком, так і з жінкою - це порушення обітниці Пратимокша, що стосується перелюбу. Лонгченпа, - одна з ключових фігур традиції Ньінгма, - цитуючи індійського наставника Асанги, уточнює, що до неправильних об'єктів парування відносяться також і власні руки.

Наступні тибетські наставники всіх чотирьох шкіл повністю запозичили ці приписи, однак Янгенпа, один із засновників школи друкпа, одного з відгалужень традиції Каг'ю, в одному зі своїх творів несподівано позитивно оцінює пандаков (тиб. ma ning - «безстатевих» або «позбавлених статевих органів» ) на тій підставі, що вони займають «серединну позицію», збалансовану позицію між мужністю і жіночністю, описуючи їх як «знаходяться між чоловічим видихом і жіночим вдохом» і порівнюючи зі «збалоансованим центральним каналом, на противагу занадто напруженому чоловічому каналу і занадто розслабленому жіночому».

Далай-лама Тендзін Гьяцо, неодноразово торкалися цього питання у своїх книгах та інтерв'ю, повністю підтримує традиційну оцінку гомосексуального сексу, дотримуючись того погляду, згідно з якими будь-які типи сексуального парування, відмінні від природного порядку «пеніс-вагіна», будь то анальний, оральний секс або ж мастурбація, ведуть до неблагих наслідків: «Навіть якщо ви робите це з власною дружиною, через її рот або будь-який інший отвір, це - неблага сексуальна поведінка. Використовувати при цьому власну руку - теж буде невірною сексуальною поведінкою ».

У своїх ранніх інтерв'ю, що стосуються цієї теми, він, зокрема, говорив: "Якщо мене запитають, нормальна гомосексуальність або ж ні, я перш перепитаю:« А що про це думає ваш партнер? »Якщо ви обидва згодні, тоді, думаю, я відповім: «Якщо двоє чоловіків чи жінок добровільно вступають у відносини з метою принести один одному задоволення, і при цьому не шкодять іншим, тоді все в порядку».  Однак у своїй книзі «Beyond Dogma», виданої в 1996 році, він пояснює: «Сексуальний акт визнається належним, якщо використовуються лише призначені для нього органи, і нічого большe ... гомосексуальність, жіноча чи, чоловіче чи, сама по собі не погана. Погано те, що при цьому в сексі використовуються органи, завідомо позначені як неналежні ».

Роз'яснюючи ці теми, Далай-лама постійно спирається на тексти Васубандху, Асанги і Ашвагхоши, а також пояснює зацікавленим  ЛГБТ-групам, що він не правомочний самостійно переписувати і встановлювати заново норми Винаи, і це в змозі зробити лише збори старійшин з усіх буддійських традицій.

Таші Вангді, представник Далай-лами, ще більш конкретно говорить про його позицію: якщо хтось бере участь в гомосексуальному акті, «... він просто не слідує усім буддійським обітницям. Дуже небагато можуть заявити, що вони дотримуються всі обіти. Візьмемо обітницю, що забороняє брехати. Візьміть будь-яку релігію, скажімо, християнство, і подивіться - чи є у них брехня гріхом. Так, є. Але ви насилу знайдете серед них людину, яка ні-ні та й не збреше в тій чи іншій ситуації. Гомосексуалізм - це тільки один пункт, і ви не можете сказати, мовляв, така людина не буддист. Так само як і якщо він брехун, то він - не буддист. Або той, хто вбив комаху - не буддист ».

Лама Оле Нідал, представник школи карма Каг'ю, коментує гомосексуальні відносини так: «Загалом Будда радить не втручатися в злагоджені взаємовідносини, а також застерігає від кровозмішення, тобто любовних зв'язків з близькими родичами, оскільки це шкодить спадковості. Крім того, чоловічий і жіночий гомосексуалізм він вважає умовою, яка ускладнює життя. Будда пояснює також, що така орієнтація виникає в результаті неприязні до протилежної статі в колишньому житті. Іншою причиною може бути близький зв'язок з минулого, коли сьогоднішні одностатеві коханці належали до різних статей. Звичайно, людина, навчений життєвим досвідом, буде вважати сексуальну орієнтацію лише одним з багатьох складових людини і не стане завищувати значимість цього фактора ».

Відомий буддійський фахівець доктор Олександр Берзін пояснює, що деякі буддійські тексти, які розглядають гомосексуальні акти як неналежне, виходять з логіки осуду сексуальних надмірностей: «Якщо у гетеросексуального чоловіка вже є партнер, і чоловік у цій ситуації, керований нав'язливим бажанням і незадоволеністю, починає експериментувати і займається сексом не тільки з усіма типами жінок, які перебувають під захистом або які є партнерами іншого чоловіка, але також з чоловіками і коровами, і хто знає, з ким ще, тоді це, очевидно, руйнівно ». Доктор Берзін зазначає, що дані тексти «були написані з позиції гетеросексуального чоловіка», і що «ми також можемо по-іншому подивитися на систему в цілому, кажучи про те, що було б руйнівною і творчою сексуальною поведінкою для гомосексуального чоловіка або жінки, а також для бісексуалів. Тому що заняття сексом з чужим партнером було б також руйнівним і для цих людей. Схоже, що в дусі буддійських навчань було б зробити висновок, що будь-який етичний припис потрібно формулювати для кожної з можливих груп, до яких він може відноситись ».

Несевич Назарій

Категорія: Про ЛГБТ | Додав: eNBe (22.08.2013)
Переглядів: 1060 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 73
Статистика